Najczęściej zadawane pytania

Postaw na większe obroty i zyski oraz ciesz się nowymi klientami.

Korzystaj ze wsparcia marketingowego.

Niskie koszty,
współpracy proporcjonalne do wartości sprzedaży.

Dotrzyj do grupy docelowej 2 mln aktywnych konsumentów z realnymi możliwościami zakupowymi.

Brak inwestycji
na start.

Nieangażująca
forma współpracy.

Rozliczaj karty i kupony Sodexo prosto i wygodnie.

Brak stałych
opłat.

Bezpieczna
i transparentna forma rozliczenia kart i kuponów Sodexo.

Aby dołączyć do sieci punktów akceptujących karty i Kupony Pluxee oraz karty i Kupony Sodexo nie musisz spełniać żadnych specjalnych warunków. Do współpracy zapraszamy wszystkie sklepy, punkty usługowe czy gastronomiczne. Aby akceptować karty Pluxee oraz karty Sodexo, wystarczy Ci terminal płatniczy akceptujący płatności kartami Mastercard. Do akceptacji Kuponów nie potrzebujesz żadnych urządzeń.

Wypełnij formularz na stronie akceptant.sodexo.pl i zostaw swój kontakt telefoniczny i e-mailowy.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w celu uzupełnienia danych koniecznych do umowy.
Przygotuj niezbędne informacje do umowy:
  • adresy Twoich sklepów, restauracji
    czy punktów usługowych
  • oraz numery MID (Merchant ID)
    Twoich terminali płatniczych
Zaakceptuj zdalnie umowę za pomocą przelewu w wysokości 1 zł, który posłuży do weryfikacji Twojej tożsamości jako płatnika.

Numer MID (z ang. Merchant Identification Number) to unikalny identyfikator sprzedawcy powiązany z Twoją firmą, który składa się z 12 cyfr. Znajdziesz go na rachunku z terminala oraz raporcie wysyłki, pod adresem punktu, w prawej części wydruku. Możesz też zapytać o numer swojego dostawcę terminali.

Aby użytkownicy wszystkich kart Pluxee oraz kart Sodexo, w tym kart o dedykowanych sieciach akceptacji, mogli dokonywać transakcji w Twoim punkcie, musimy wpisać do systemu unikalne numery Twoich terminali. Tylko wtedy transakcje będą możliwe. Pamiętaj, aby przy wymianie lub dodaniu nowego terminala zgłosić nowe numery MID na adres lokalizacje.svc.pl@sodexo.com.

Umowa jest zawierana na czas nieokreślony.

Standardowo umowa ma 3 miesięczny okres wypowiedzenia, ale może być on również ustalony indywidualnie. Aby wypowiedzieć umowę, wystarczy wysłać wiadomość e-mail na adres wskazany w umowie do kontaktu, czyli akceptant.svc.pl@sodexo.com.

W trakcie zawieszenia działalności nie realizowane są transakcje w Twoim punkcie, więc nie ponosisz żadnych kosztów utrzymania ani z tytułu prowizji. Poinformuj nas o zawieszeniu i odwieszeniu działalności, abyśmy znowu mogli kierować do Ciebie naszych klientów wysyłając wiadomość na wskazany w umowie adres do kontaktu, czyli rozliczenia.svc.pl@sodexo.pl.

Wszystkie punkty akceptujące znajdziesz na stronie DlaCiebie.sodexo.pl oraz w aplikacji Sodexo Dla Ciebie w zakładce Gdzie zapłacisz?

Firma przyznaje pracownikowi lub kontrahentowi świadczenie lub nagrodę w postaci naszych kart lub Kuponów.

Pracownik lub kontrahent otrzymuje jednorazowo lub cyklicznie dofinansowanie o konkretnej wartości.

W sklepach, restauracjach czy punktach usługowych, które zostaną akceptantami kart i Kuponów Pluxee oraz kart i Kuponów Sodexo pracownik lub kontrahent zrealizuje swoje świadczenie lub nagrodę.

Mieszkańcy dużych, średnich i małych miast
Posiadający stałe dochody
Pracujący w dużych, średnich i małych firmach polskich (40%) i międzynarodowych (60%)
Użytkownicy w wieku od 25 do 55 lat

Dla użytkowników naszych kart i kuponów stworzyliśmy dedykowany serwis Sodexo Dla Ciebie: aplikację i stronę www. Twój sklep, punkt usługowy czy restauracja będzie wymieniony w zakładce Gdzie zapłacisz?

Po zawarciu umowy otrzymasz naklejki informujące o możliwości płatności kartami i Kuponami Pluxee lub kartami i Kuponami Sodexo, które umieścisz w widocznych miejscach oraz na drzwiach wejściowych. Dzięki temu użytkownicy produktów Pluxee oraz produktów Sodexo dowiedzą się, że mogą nimi płacić w Twoim punkcie.

Wzory obecnych naklejek z dotychczasową nazwą i grafiką:

DUŻE (wymiary: 178 x 117 mm)

Umieść je przy wejściu do lokalu – na drzwiach lub na witrynie. Wysokość idealna to 1,70 m od podłoża.

MAŁE (wymiary: 99 x 60 mm)

Umieść je przy kasach lub w innym widocznym miejscu jako oznaczenia jednego ze środków płatniczych.

Od października br. będziemy mieć nowe naklejki: z nazwą Pluxee, nowym logotypem i nową grafiką. Otrzymasz je wkrótce.

Nowe naklejki Pluxee
DUŻE (wymiary: 117 x 178 mm) MAŁE (wymiary: 60 x 99 mm)

Nowe naklejki umieść obok obecnych.

Aby wesprzeć marketingowo Twoją firmę, możesz wybrać różnorodne kanały promocji:
  • Sezonowy pakiet promocji na święta Bożego Narodzenia i Wielkanocy
  • Zadruk kuponów
  • Logo na Card Carrier, dołączanym do Kart Pluxee
  • Sampling
  • Promocja w Social Mediach
  • Promocja w aplikacji i na DlaCiebie.sodexo.pl
  • E-mailingi dla użytkowników Sodexo
Jeśli chcesz nawiązać współpracę w zakresie promocji, skontaktuj się z nami pod adresem akceptant.svc.pl@sodexo.com. Porozmawiamy o Twoich potrzebach i celach oraz dobierzemy odpowiednie narzędzia wsparcia marketingowego.

Nasze karty działają w bramkach płatniczych z zabezpieczeniem 3D Secure, jeśli zgłosisz do nas wszystkie numery MID, w tym również internetowe.

Aby realizować transakcje naszymi kartami, nie trzeba mieć żadnych dodatkowych urządzeń. Płatności naszymi kartami przyjmujesz na standardowych terminalach płatniczych, w których istnieje możliwość płatności kartami Mastercard.

Przyjęte od użytkowników kupony prześlesz na wskazany adres raz w miesiącu w bezpiecznej kopercie wraz z zestawieniem. Po weryfikacji prześlemy należną Ci kwotę, pomniejszoną o prowizję od wartości kuponów. Szczegółowe zasady rozliczenia kuponów znajdziesz w poradniku poniżej.
Zbiorcze Zestawienie do Rozliczenia Kuponów Pluxee oraz Sodexo (PDF) pobierz Poradnik (PDF) pobierz

Obecnie na rynku dostępne są następujące kupony Sodexo z określonymi datami ważności:

W obiegu znajdują się również inne wizerunki kuponów z datą ważności 30-06-2099.

Od 5 października br. w związku ze zmianą nazwy firmy i wszystkich elementów marki wprowadzamy Kupony Sodexo z informacją, że wkrótce zmienią się na Kupony Pluxee.

Kupon Sodexo z informacją Pluxee

W styczniu 2024 pojawią się w obiegu Kupony Pluxee z nową nazwą, nowym logo firmy i nową grafiką.

Kupon Pluxee Prezent
jako odpowiednik
Kuponu Podarunkowego Pass
Kupon Pluxee Posiłek
jako odpowiednik
Kuponu Żywieniowego Pass
Kupon Pluxee Nagroda
jako odpowiednik
Kuponu Premiowego Pass

Na rewersie kuponu nadal będzie miejsce na reklamę partnera: graficzną i/lub tekstową. W obiegu pozostają również aktualne kupony – ważne do końca wydrukowanego na nich terminu. Zasady realizacji nowych kuponów pozostają takie same, podobnie jak sposób akceptacji (określony w Twojej umowie z Sodexo). Nie zmienia się również sposób odbioru kuponów. Pluxee Polska sp. z o.o., będzie odbierać oba rodzaje kuponów: obecne i nowe.

Pobierz ulotkę ze wzorami nowych kuponów i kart >> POBIERZ ULOTKĘ

Obecnie na rynku dostępne są następujące karty Sodexo (przykładowe wizerunki):

W obiegu są również inne wizerunki kart Sodexo z indywidualnymi grafikami naszych Klientów lub ze starszymi wizerunkami.

W związku ze zmianą nazwy firmy i wszystkich elementów marki 5 października wprowadzimy nowe Karty Pluxee z nową grafiką:

Karta Pluxee Prezent
jako odpowiednik
Karty Podarunkowej
Karta Pluxee Lunch
jako odpowiednik
Karty Lunch Pass
Karta Pluxee Posiłek
jako odpowiednik
Karty Profiaktycznej
Karta Pluxee Nagroda
jako odpowiednik
Karty Premiowej

Karta Flexi Pass nie będzie mieć nowego odpowiednika

Karty w obecnej szacie graficznej nie będą już wydawane, ale nadal będą obowiązywać i klienci będą mogli nimi płacić tak długo, jak będą ważne. Zasady płacenia kartami pozostają takie same.

Pobierz ulotkę ze wzorami nowych kuponów i kart >> POBIERZ ULOTKĘ

Po zawarciu umowy otrzymujesz naklejki, które informują Twoich klientów, że mogą w Twoim punkcie płacić kartami i kuponami Sodexo. Naklejki umieść w widocznych miejscach oraz na drzwiach wejściowych:

DUŻE (wymiary: 178 x 117 mm)

Przy wejściu do lokalu – na drzwiach lub na witrynie, najlepiej na wysokości 1,70 m od podłoża.

MAŁE (wymiary: 99 x 60 mm)

Przy kasach lub w innym widocznym miejscu jako oznaczenia jednego ze środków płatniczych.

Od października br. będziemy mieć nowe naklejki: z nazwą Pluxee, nowym logotypem i nową grafiką. Otrzymasz je wkrótce, jeszcze w tym miesiącu.

Nowe naklejki Pluxee
DUŻE (wymiary: 117 x 178 mm) MAŁE (wymiary: 60 x 99 mm)

Nowe naklejki naklej obok obecnych. Nie usuwaj naklejek Sodexo, jeśli już je masz.

Kupony Sodexo mają wiele zabezpieczeń. Wizerunki kuponów i wzory zabezpieczeń hologramowych oraz UV otrzymasz w momencie podpisania umowy tak, aby można się z nimi zapoznać i przeszkolić personel. Dodatkowo możesz pobrać poniższy dokument z opisem zabezpieczeń kuponów Sodexo.

Aby sprawdzić czy dany kupon:

  • jest w naszej bazie
  • jest jeszcze ważny
  • nie został do tej pory rozliczony, zwrócony, zniszczony czy anulowany przez innego akceptanta przejdź na stronę Weryfikacja statusu Kuponu Sodexo i wpisz numer tego kuponu.
Zabezpieczenia kuponów Sodexo (PDF) pobierz Sprawdź kupon

Nowe Kupony Pluxee również mają zabezpieczenia. Wzory kuponów i zabezpieczeń hologramowych oraz UV otrzymasz odpowiednio wcześnie, zanim wejdą w obieg w styczniu 2024 r. Zasady sprawdzania nowych kuponów są takie same.

Pobierz wzory zabezpieczeń Kuponów Pluxee >> Pobierz

Niestety nie. Kuponów uszkodzonych ani przeterminowanych nie można wymienić, nie przyjmujemy ich, a więc gdy klient zapłaci takim Kuponem, nie otrzymasz zwrotu środków.

Przyjęte od klientów Kupony Sodexo oraz Kupony Pluxee przesyłasz wraz z ich zestawieniem w bezpiecznej kopercie na wskazany adres w ustalonym w umowie okresie rozliczeniowym. Po weryfikacji prześlemy należną Ci kwotę, pomniejszoną o prowizję od wartości kuponów. Szczegółowe zasady rozliczenia Kuponów znajdziesz w poradniku poniżej.
Zbiorcze Zestawienie do Rozliczenia Kuponów Sodexo oraz Kuponów Pluxee (PDF) Pobierz Poradnik (PDF) pobierz

Kupony włóż do specjalnej koperty, oznaczonej „bezpieczna koperta” – jej otwarcie pozostawia trwały ślad. Zaklejoną kopertę z kuponami wyślij, np. kurierem, pod adres podany w umowie. Od 31 lipca 2023 r. kuriera, którego rekomendujemy, zamawiasz inaczej niż dotychczas. Aby zamówić kuriera, wejdź na stronę https://mydelivery.emea.fedex.com/webpickup/.
Dokładną instrukcję, jak przygotować i wysłać kupony, znajdziesz w umowie lub w poradniku poniżej - do pobrania.
Poradnik (PDF) pobierz Sposób zamówienia kuriera pobierz

Kupony rozerwij wzdłuż perforacji, ostempluj i dokładnie policz, wypełniaj też zestawienie wysłanych kuponów. Wpiszesz tam liczbę i nominał poszczególnych kuponów. Zestawienie prześlij na adres do wysyłki kuponów (Pluxee Sp. z o. o., ul. Marywilska 34 (budynek I1), 03-228 Warszawa). Zbiorcze Zestawienie do Rozliczenia Kuponów Sodexo oraz Kuponów Pluxee znajdziesz poniżej.
Zbiorcze Zestawienie do Rozliczenia Kuponów Sodexo oraz Kuponów Pluxee do pobrania (PDF) pobierz Poradnik (PDF) pobierz

Kupony rozlicza się w okresach uzgodnionych indywidualnie w umowie. Rekomendujemy przyjęcie 30-dniowego sposobu rozliczania.

Rozliczenie prowizji za transakcje kartami Sodexo oraz kartami Pluxee nie wymaga Twojego zaangażowania. Na podstawie podanej listy adresów i odpowiednich numerów MID system naliczy prowizję od transakcji z Twoich terminali i wystawi Ci fakturę oraz raport transakcji. Fakturę opłacisz w terminie 14 dni dodaną do systemu płatności kartą płatniczą.

Tak. Wystarczy wysłać taką prośbę na adres akceptant.svc.pl@sodexo.com. W wiadomości napisz oświadczenie, że upoważniasz Pluxee Sp. z o.o. do wystawiania i przesyłania faktur VAT, duplikatów faktur VAT, faktur korygujących VAT i innych dokumentów księgowych w formie elektronicznej (bez podpisu) na wskazany przez Ciebie adres e-mail.